آی تی مهر

 آی تی مهر ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ

دریافت راهنمایی و مشاوره : 09122188158

مقایسه سایت فروشگاهی و ســـایـــــت شـــرکــتـــی

مقایسه سایت فروشگاهی و سایت شرکتی

زندگی در دنیای مدرن امروز مستلزم استفاده از وب‌سایت‌های مختلف است. تقریباً همه مشاغل امروزی وب‌سایت خود را روی شبکه اینترنت دارند تا از مزایای رقابتی در این شبکه جهانی عقب نمانند. وب‌سایت‌های بسیار مختلفی در بستر اینترنت وجود دارند. اگر چه که از نظر افراد مبتدی همه وب‌سایت‌ها مشابه با یکدیگر هستند، اما هدفی که هریک از این وب‌سایت‌ها دنبال می‌کنند سبب تفاوت بین آنها می‌شود. در این متن ما به مقایسه سایت فروشگاهی و سایت شرکتی خواهیم پرداخت و خصوصیات و ویژگی‌های هر یک از آنها را بیان خواهیم کرد.

پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله طراحی سایت ارزان است.

مقایسه: ‌

1_سایت فروشگاهی

یک وب‌سایت فروشگاهی اختصاصا برای تسهیل خرید و فروش و تجارت طراحی می‌شود و اطلاعات محصول را به صورت آنلاین به خریدار می‌رساند. خود وب‌سایت‌های فروشگاهی انواع مختلفی دارند که شامل سایت‌های حراج، فروشگاه‌های خرده فروشی، سایت‌های مدیریت مالی، سایت‌های موسیقی و.. هستند.

در وب‌سایت‌های فروشگاهی، مخاطبان هدف امکان خرید محصولات و خدمات مستقیم شما را خواهند داشت. داشتن چنین وب‌سایتی هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود و هم خرید کردن را برای مخاطبان شما آسان‌تر می‌کند.

خصوصیات یک سایت فروشگاهی

ظاهر یک وب‌سایت و حس کلی‌ای که به کاربر منتقل می‌کند نقش مهمی در جذب مخاطبان دارد. بی‌دلیل نیست که بیش از 35٪ افراد بخاطر طراحی یا ناوبری ضعیف وب‌سایت‎ها آنها را ترک می‌کنند. برای مقایسه سایت فروشگاهی و سایت شرکتی به ویژگی‌هایی که در ادامه برای هر یک ارائه دادیم، دقت کنید.

برخی از مواردی که حین ایجاد یک سایت فروشگاهی باید به آنها دقت کرد عبارتند از:

توجه به برند

در مرحله طراحی یک وب‌سایت فروشگاهی باید به برند و نام آن توجه ویژه شود. نام سایت فروشگاهی باید در سراسر وب‌سایت قابل مشاهده بوده و با محیط آن سازگار باشد. رنگ‌ها و سبک‌های مورد استفاده در سایت باید نشان‌دهنده هویت برند باشد. بدین ترتیب نوع فروشگاه و تجارت شما برای بازدیدکنندگان کاملا واضح و شفاف خواهد بود.

تــفـــاوت ســایــــت فروشگاهی با شرکتی

استفاده از سلسله مراتب بصری

در یک سایت فروشگاهی مهمترین مطالب باید در قسمت بالای سایت نمایش داده شوند.

از نمادهای مناسب استفاده کنید

نمادهای ناآشنا معمولاً باعث سردرگمی مصرف‌کنندگان می‌شود، بنابراین بهتر است از نمادهایی که به راحتی قابل شناسایی هستند، استفاده کنید. طراحان وب‌سایت معمولا برای جلوگیری از سردرگمی مخاطب، برای آیکون‌ها، لیبل تهیه می‌کنند.

از pop up استفاده نکنید. مهم نیست که چه نوع اطلاعاتی در این pop up ها آورده‌اید، بیشتر اوقات بازدیدکنندگان سایت شما به محض ظهور این پنجره‌های جدید، آنها را می‌بندند.

صفحات محصول

هنگامی که مخاطب شما وارد صفحه محصول مورد نظر خود شد، انتظار دارد که تمامی اطلاعات ممکن در مورد آن محصول را در همان یک صفحه پیدا کند. بنابراین بهتر است که چندین تصویر با کیفیت بالا از محصول را نیز در این صفحه قرار دهید تا تجربه کاربر حین خرید اینترنتی مشابه با تجربه خرید او در دنیای واقعی باشد.

در طراحی سایت زیاده‌روی نکنید

سعی کنید از رنگ‌ها، نوع فونت و اندازه فونت‌های مختلف را زیاد به کار نبرید. اگر متن شما شکل گرافیکی پیدا کند، ممکن است مخاطب شما این محتوا را با تبلیغات اشتباه بگیرد و به آن توجه نکند. همچنین بهتر است که برای وضوح بیشتر متن و پس‌زمینه، از رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

ناوبری یکپارچه

وب‌سایت‌های فروشگاهی باید توجه ویژه‌ای به ناوبری یا پیمایش در سایت داشته باشند، زیرا در صورت ضعیف بودن ناوبری، خریدار بدون انجام هیچ خریدی سایت را ترک می‌کند. همچنین یک سایت فروشگاهی باید از سئو سایت قوی برخوردار باشد.

برای داشتن ناوبری خوب در سایت فروشگاهی چند مورد را باید در نظر گرفت:

محصولات را به خوبی دسته‌بندی کنید.

قابلیت جستجوی سریع و آسان محصولات در وب‌سایت وجود داشته باشد

وجود قابلیت مشاهده سریع در وبسایت باشد

بهتر است دکمه‌های «افزودن به سبد خرید» و «ذخیره در لیست علاقه‌مندی‌ها» در کنار قابلیت مشاهده سریع نیز وجود داته باشند.

بیشتر بخوانید: نحوه لینک‌سازی در سال 2024

سفارش سایت فروشگاهی و شـرکــتـی بـــا آی تــی مــهــر

بخوانید : آشنائی با طراحی سایت ریسپانسیو

2_‌سایت شرکتی

همانطور که برای یک شرکت نمایشگاه و فروشگاه اهمیت زیادی دارد، قطعا طراحی سایت با وردپرس که مخاطبان بسیار بیشتری را به خود جذب خواهد کرد نیز اهمیت بسیاری خواهد داشت. وب‌سایت یک شرکت، مهمترین نماینده آن در دنیای مجازی است. وب‌سایت یک شرکت در عین اینکه باید شبیه به یک فروشگاه 24 ساعته در تمامی روزهای هفته باشد، در عین حال هم باید با استفاده از امکانات موجود در آن بتوان تجزیه و تحلیل لازم را انجام داده و مطابق با نتایج بدست آمده خواسته مخاطب را برآورده کرد.

یک سایت شرکتی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

در درجه اول در یک وب‌سایت شرکتی مانند ITMEHR باید عناوین مهم و اصلی به وضوح وجود داشته باشند، برای مثال عناوینی چون معرفی شرکت، محصول یا خدمات، اخبار و رویدادها، ارتباط با مشتری/ پشتیبانی، مشاغل و منابع انسانی، حمل و نقل و ارتباطات و… . البته وجود یا عدم وجود هر یک از عناوین ذکر شده بستگی به ماهیت شرکت دارد. همچنین با مقایسه سایت فروشگاهی و سایت شرکتی می‌توان متوجه شد که این دو تفاوت‌هایی نیز دارند. برای مثال در یک سایت شرکتی باید به موارد زیر توجه کرد:

  • مسئول بازاریابی شرکت باید راجع به اهمیت وب‌سایت شرکتی آگاهی داشته و مستقیما با وب‌سایت  شرکت شما در ارتباط باشد.
  • پیام‌هایی که بازدیدکنندگان سایت می‌دهند در چگونگی ارتباط شرکت با مخاطبین نقش مهمی خواهد داشت. برای مثال کدام بخش یا گروه شرکت شما دچار مشکل است و باید رفع شود، کدام محصول یا خدمات را باید در اولویت قرار داد و… . همچنین تجزیه و تحلیل‌ها، استراتژی‌ها و… نیز باید مورد بازبینی مداوم قرار بگیرند تا بتوان توجه مخاطب در دنیای واقعی را جلب کرد.
  • اشخاص یا موسساتی که می‌خواهند با شرکت شما کار کنند قبل از هرچیز به وب‌سایت شرکت شما مراجعه می‌کنند. بنابراین با داشتن یک سایت شرکتی معتبر که بدون هیچ مشکلی امکان دسترسی را به مخاطب می‌دهد، می‌توانید نظر مشتری‌های خود را جلب کنید. طراحی مناسب و چشم‌نواز سایت شرکت، این تصور را برای مخاطب ایجاد می‌کند که شرکت شما، شرکت موفقی است.
  • وب‌سایت‌های شرکتی که می‌توانند رضایت کاربری مشتری را جلب کنند، موفق‌تر خواهند بود. برای مثال وب‌سایت‌هایی که آزادی عمل بیشتری به مشتری می‌دهند باعث می‌شوند که آنها اشتیاق بیشتری برای تعامل با شرکت شما داشته باشند.

سخن پایانی

در دنیای امروز بدون داشتن یک وب‌سایت، چه برای فروش کالا و خدمات و چه برای معرفی شرکت خود به مشتریان موجود در فضای مجازی، نمی‌توان در فضای رقابتی موجود سهم چندانی از بازار را در اختیار گرفت. اگرچه که تمامی وب‌سایت‌ها شبیه به هم هستند، اما با مقایسه سایت فروشگاهی و سایت شرکتی که در این متن به آن پرداخته شد، می‌توان به خصوصیات هر کدام و همچنین تفاوت‌های آنها پی برد.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن