آی تی مهر

 آی تی مهر ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ

دریافت راهنمایی و مشاوره : 09122188158

شاخص های کلیدی ارزیابی در بازاریابی محتوا

شاخص های ارزیابی بازاریابی محتوا؛ شاخص‌های ارزیابی مقیاس‌هایی هستند که معمولا موسسات و شرکت ها و حتی سایت‌های خرید و فروش برای سنجیدن میزان پیشرفت‌شان برای رسیدن به هدف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

شاخص های ارزیابی بازاریابی محتوا

شاخص‌های ارزیابی همواره یک بخش مهم از سیاست های‌برقراری ارتباط با مشتری هستند.

این شاخص‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بازاریابی خود را به درستی پیش ببرید و فروش خوبی داشته باشید.

از طرفی در صورتی که نقصی در روند کاری خود مشاهده کنید آن را اصلاح کنید.

این شاخص شما را به سمت برنامه‌ریزی درست برای رسیدن به اهدافتان نیز پیش خواهد برد.

 

KPI چیست

عبارت KPIمخفف عبارت Key Performance Indicator می‌باشد. این کلمه به معنای شاخص کلیدی عملکرد بازاریابی و تولید محتوا است.

از طرفی یک متغیر قابل اندازه‌گیری نیز می‌باشد تا موسسات و صاحبان شغل به راحتی بتوانند عملکرد بازاریابی خودشان را اندازه‌گیری کنند.

بنابراین شاخص کلیدی KPI برای ارزیابی موفقیت بازاریابی و سنجیدن میزان پیشرفت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همین شاخص های اندازه‌گیری به شما این امکان را خواهد داد تا توانایی عملی کردن و اثربخشی استراتژی های طولانی مدت را داشته باشید.

امروزه معیارهای سنجش استراتژی‌های مختلف بازاریابی بر پایه‌ی عملکرد مدرن بنا شده‌اند. حال می‌خواهیم بدانیم که چرا در بازاریابی به KPI نیاز داریم. سایت آی تی مهر جهت افزایش سئوی سایت و طراحی سایت ارزان می‌تواند به شما کمک کند.

kpi چیست؟

 

KPI و بازاریابی

شما می‌دانید که بدون سنجیدن و اندازه‌گیری صحیح نمی‌توانید عملکرد درست بازاریابی خود را بدانید.

از طرفی نخواهید دانست که در چه زمانی پیشرفت کرده‌اید و در چه زمانی دچار اشتباه شده‌اید. برای دانستن نتایج بازاریابی انتخاب KPI کارآمد و موثر یکی از ضروری ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته‌ باشید.

اگر KPI های اشتباه را ردیابی کنید نه تنها در بازاریابی دچار افت خواهید شد بلکه پول و سرمایه‌ی شرکت شما نیز از بین خواهد رفت.

به همین دلیل در چنین مواردی نیاز به بررسی شاخص کلیدی عملکرد بازاریابی دارید که می‌تواند یک اصل مهم در استراتژی‌های موسسه و شرکت‌ شما باشد.

حال می‌خواهیم بدانیم که شاخص‌های کلیدی چگونه تعریف می‌شوند.

مطالعه بیش‌تر: استراتژی محتوا چیست؟

یکی از شاخص‌های مهم KPI ارزش طول مشتری است.

اهمیت این شاخص بدین خاطر است که با استفاده از آن می‌توان به راحتی فهمید که چه مقدار پول و هزینه برای دریافت و جذب مشتری خرج شده است.

این ابزار برای شما سود خالص حاصل از دریافت مشتری را حساب می‌کند.

این معیار‌های بازاریابی برای کسب و کار‌های آنلاین و طراحی سایت های فروش بسیار مفید می‌باشند زیرا تعیین می‌کنند هزینه‌ی بازاریابی شما خرج چه چیزی می‌شود و در آینده در کجا و به چه صورتی باید سرمایه گذاری انجام شود.

همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که هرچه سرمایه‌ی مشتری زیاد باشد قیمت بالایی نیز برای برند فروش خود خواهد داشت.

در نتیجه ارزش طول مشتری به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های بازاریابی ناکارآمدی را که در آن هزینه‌ی زیادی برای جذب مشتری انجام شده است و نتیجه‌ی مورد انتظار بالایی دارد شناسایی و حذف شود.

نرخ تبدیل ترافیک لید

نرخ تبدیل ترافیک لید به وب‌سایت نیز یکی دیگر از شاخص‌های کلیدی عملکرد بازاریابی است.

این شاخص بازاریابی به رابطه‌ی تعداد کل بازدیدکنندگان وب‌سایت و پیوند‌هایی که مشتری و فروش خدمات و محصولات را به هم مرتبط کرده‌است ارزیابی می‌کند.

این شاخص برای شرکت‌هایی که وب سایت‌های خرید و فروش خود را به یک ابزار تجاری تبدیل کرده‌اند و سود بسیار بالایی از آن دریافت می‌کنند بسیار مهم است.

استفاده از این شاخص به این صورت است که اگر نرخ تبدیل این معیار بالای ۲ الی ۴ درصد باشد بنابراین استراتژی تولید محتوا موفق شده تا مشتریان را به خوبی جذب کند.

شاخص تبدیل ترافیک به لید وب سایت سبب می شود که مشتریان با استفاده از دیدن مطالب محبوب به سمت سایت خرید و فروش کشیده شوند تا هم سئو سایت افزایش یابد هم از طرفی تبدیل به مشتری شوند.

شما می‌توانید با تقسیم تعداد کل بازدیدکنندگان بر تعداد لید‌های یک بازه‌ی زمانی خاص نرخ تبدیل ترافیک به لید وب سایت خود را به دست آورید. هدف از این شاخص نیز افزایش حداکثری نرخ تبدیل و کاهش هزینه برای هر لید می باشد.

متوسط زمان تبدیل

 

متوسط زمان تبدیل

متوسط زمان تبدیل نیز یکی دیگر از شاخص‌های مهم است.

میانگین زمان تبدیل نشان دهنده ی فاصله ی زمانی میان تماس اول بازدید کننده‌ی سایت یا محصولات و اجرای عملکرد هدف یعنی تبدیل می باشد.

اگر هدف شما در این شاخص خرید باشد زمان تبدیل با طول چرخه‌ی فروش مطابقت خواهد داشت.

معمولا در دستیابی به این شاخص توصیه می شود که ابتدا به دنبال انواع مختلف تبدیل، انواع محصولات و کانال‌های بازاریابی و لینکسازی باشید.

الگوریتم های سئوی گ‍وگل را بررسی کنید تا با استفاده از ترفند‌های مختلف سئوی سایت خود را نیز افزایش دهید. سایت آی تی مهر جهت لینک سازی، افزایش سئوی سایت و طراحی سایت ارزان می‌تواند به شما کمک کند. نرخ بازگشت مشتری نیز نوع دیگری از شاخص ارزیابی می باشد که نشان می‌دهد برای پیدا کردن مشتری جدید هزینه‌ی زیادی لازم است و حتی بیشتر از حفظ و بازگشت مشتری فعلی هزینه‌بر خواهد بود.

معمولا سرمایه گذاری شرکت‌ها بر روی بازگشت و وفاداری مشتری بیشتر است زیرا تسلط مشتری بر خرید محصول یا خدمت و فروش مجدد کالا بسیار آسان‌تر و در دسترس‌تر است.

نتیجه گیری

بنابراین شما دانستید که برای رسیدن به اهداف خود در تجارت و کسب و کار حضوری و آنلاین باید یک سری شاخص‌های دقیق از بازاریابی داشته باشید تا در این مسیر راهنمای شما باشند.

شاخص های KPI به شما کمک خواهند کرد که هدف درستی را پیش رو داشته باشید و به صورت اصولی در این راه هزینه کنید.

همچنین KPI کمک خواهد کرد تا مسیر رسیدن به مقصد را به درستی طی کنید و با کمترین هزینه و کمترین زمان و انرژی به هدف برسید.

KPI با استفاده از آمار و ارقام به‌دست آمده از بازاریابی‌تان به شما خواهد گفت که کسب و کارتان آینده ای دارد یا نه.

تمامی این ها نیز زمانی موثر خواهد بود که هم انتخاب صحیحی داشته باشید و به صورت فعال و مستمر پیگیر کسب و کارتان باشید.

این را نیز به‌خاطر داشته باشید که هیچ کس نمی‌خواهد از فعالیت بازاریابی که آینده‌ی نامعلومی دارد و سود و زیان آن مشخص نیست پشتیبانی کند بنابراین یکی از بهترین راه‌های آینده‌نگری برای استراتژی شما عمل به شاخص‌های ارزیابی است.

به مطالعه ادامه دهید: اصول تولید محتوای متناسب با سئو

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن