آی تی مهر

 آی تی مهر ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ

دریافت راهنمایی و مشاوره : 09122188158

قیف بازاریابی محتوا

تعریف قیف بازاریابی محتوا

قیف بازاریابی محتوا؛ یکی از اصلی‌ترین زیر مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا می‌باشد.

بعید است به عنوان یک کاربر دنیای اینترنت و کسب و کارهای مجاری نامی از بازاریابی محتوا نشنیده باشید، این عنوان در شکل‌های مختلفی خود را نشان داده است که هر کدام دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند.

اما مزیت‌های استفاده از بازاریابی محتوا برای طراحی سایت چیست؟

آیا بازاریابی محتوا بر سئو سایت تأثیر گذار می‌باشد؟ کاربرد بازاریابی محتوا کدام‌اند؟

آیا واقعاً در روند بهبود الگوریتم‌های سئو گوگل تأثیر می‌گذارد؟

سؤالات مختلفی در خصوص بازاریابی محتوا در میان حجم بالایی از سایت‌هایی که قصد دارند ترافیک روزانه خود را بالا ببرند وجود دارد، اما جواب قطعی برای سؤالات وجود ندارد.

قیف بازاریابی محتوا

قیف بازاریابی محتوا

محتوای مفید شما باید در هسته اصلی استراتژی بازاریابی محتوای شما قرار بگیرد، به این نکته توجه کنید که روزبه‌روز تأثیر بازاریابی سنتی در حال کاهش می‌باشد.

در نتیجه بازاریابی که تفکر رو به جلویی دارد می‌داند که برای طراحی سایت خود باید از روش‌های بهترین استفاده کند. طراحی سایت ارزان را به روز مدرن از آی تی مهر بخواهید.

ساده‌ترین تعریف بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا در اصل دارای مزیت‌های مختلفی می‌باشد که شما به عنوان صاحب یک بیزینس می‌توانید برای طراحی سایت خود از این روش استفاده کنید و رشد پایدار خود را مشاهده کنید.

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از بازاریابی محتوا می‌توان به گسترش کسب و کارهای جدید اشاره کرد.

با استفاده از بازاریابی محتوا شما می‌توانید محتواهای ارزشمند خود را که دارای ارتباط کامل با موضوع کسب و کار هستند را به وجود آورید.

اگر بازاریابی محتوای شما در سئو سایت قدرتمند خود را نشان دهد مخاطبان بیشتری جذب شما و کسب و کارتان خواهند شد، علاوه بر این موضوع مخاطبین قبلی را نیز نگه خواهید داشت.

محتوای ارزشمند و با کیفیت در الگوریتم سئو گوگل باعث می‌شود که مخاطبین بیشتری به سمت شما جذب شوند.

از دیگر مزیت‌های داشتن یک استراتژی قوی برای بازاریابی محتوا موفق است می‌توان به داشتن برنامه ریزی دقیق اشاره کرد.

به این صورت شما محتوا را با توجه به افرادی که قصد خواندن آن را دارند تولید می‌کنید و باید به این نکته توجه کنید که مخاطب از محتوای نوشته شده شما چه سودی را خواهد برد و یا قرار است کدام مشکلات خود را با استفاده از این محتوا رفع کند؟ آی تی مهر با فعالیت چندین ساله خود در این راه می‌توانید تمامی مراحل مد نظر را به بهترین شکل انجام دهید و از خود عملکرد خوبی را نشان دهد.

چرا به بازاریابی محتوا نیاز داریم؟

دلایلی بسیار زیادی برای استفاده از بازاریابی محتوا برای کسب و کارها وجود دارد که می‌توان به اصلی‌ترین دلیل یعنی بالا بردن ترافیک سایت اشاره کرد.

مهم‌ترین استراتژی که بازاریابی محتوا به دنبال دارد این است که بتواند اعتماد را در اشخاص مختلف به وجود آورد.

هر اندازه که محتوای سئو شده سایت شما بتواند اعتماد بیشتری ره به سمت خود جلب کند به همان میزان نیز احتمال سودآور بودن کاربران افزایش پیدا می‌کند.

از دیگر دلایلی که می‌توان از بازاریابی محتوا استفاده در طراحی سایت ارزان استفاده کرد نیز می‌توان به ارتقا سطح آگاهی از برند اشاره کرد، در حقیقت هدف اصلی از این کار این است که عکس‌العمل مخاطبان نسبت به آن را مورد بررسی قرار دهد.

این امر نشانه میزان تخصصی شرکت‌های فعال را نشان خواهد داد.

موارد دیگری نیز وجود دارد که شما باید از بازاریابی محتوا در خصوص تولید محتوا استفاده کنید آن هم این است که این استراتژی سئو سایت شما را به شدت بهبود می‌بخشد.

هنگامی که محتوای تولیدی شما با کیفیت بالاتری تولید شود کاربران بیشتری را به سمت سایت خواهد کشاند که این امر در الگوریتم های سئو گوگل باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود.

انواع بازاریابی محتوایی

شما برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوا راه‌های مختلفی را پیش پای خود دارید، این که قصد دارید که از کدام از این روش‌ها استفاده کنید به استراتژی شما و یا سازمان مربوط می‌شود.

در ادامه با آی تی مهر به شما 5 روش معمول برای استفاده از بازاریابی محتوایی اشاره خواهیم کرد.

  • شبکه‌های اجتماعی

می‌دانیم که امروزه بیش از 5.3 میلیارد نفر از شبکه‌های اجتماعی در حال استفاده هستند، کانتنت مارکتینگ با استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌هایی است که شما می‌توانید بازاریابی محتوایی را در آن انجام دهید.

پلتفرم‌های زیادی امروزه برای انجام این روش وجود دارد که می‌توان به لینک دین، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و… اشاره کرد.

این شرایط برای شما بهترین شرایط برای ایجاد محتوای متنی، تصویری و ویدئویی است که آن‌ها را با لینک سازی در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

مطالعه بیش‌تر: اصول تولید محتوای متناسب با سئو

  • اینفوگرافیک

بازاریابی محتوایی با استفاده از تولید اینوگرافیک نیز می‌تواند مؤثر باشد، با این روش از تولید محتوا کسانی که به دنبال اطلاعات جمع و جور و مفید هستند که روزانه تعداد این افراد به شدت در حال افزایش است را به خود جذب خواهد کرد.

  • بلاگ

قسمت بلاگ در هر سایتی یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن حسن نیت به مخاطبان است، شما با تولید محتوایی که دارای اطلاعات مفید برای مخاطبین است می‌توانید اعتماد افراد را به خود جذب کنید.

در طراحی سایت به این نکته توجه کنید که سئو سایت برای بالا بردن ترافیک سایت بسیار تأثیر خواهد گذاشت، علاوه بر این موضوع لینک سازی از دیگر راه‌هایی است که در این روش تأثیرات بسزایی دارد.

  • پادکست

پادکست‌ها نیز به نوعی بازاریابی محتوایی به حساب می‌آیند، خبر خوب این است که امروزه طرف داران پادکست رو به افزایش می‌رود.

تا به امروز کسب و کارهای زیادی وجود دارند که از پادکست به عنوان یک کانال بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند.

با استفاده از این روش شما به راحتی می‌توانید اطلاعاتی که می‌خواهید را به مخاطبین خود برسانید و در گوش مخاطبین خود زمزمه کنید.

  • ویدئو

حتماً شما نیز به این جمله رسیده‌اید که یک تصویر به اندازه هزار کلمه ارزش و تأثیر دارد، این جمله را نیز از آی تی مهر بپذیرید، شما با بازاریابی محتوایی به صورت ویدئویی به اندازه هزاران محتوای نوشته شده تأثیر بیشتری را خواهید دید.

با توجه به جذابیت‌های مختلفی که بصری و شنوایی می‌تواند در یک ویدئو جای داده شود باعث می‌شود مخاطبین را بیشتر متن به سمت خود جذب کنید.

مطالعه بیش‌تر: شاخص های کلیدی ارزیابی در بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوایی

برخی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که استفاده از بازاریابی محتوایی در طراحی سایت، الگوریتم‌های سئو گوگل و… دارد عبارت‌اند از:

  • بهبود سئو سایت
  • بهبود خدمات مشتری
  • بهبود در طراحی سایت
  • بهبود در روابط عمومی
  • بهبود در رتبه موتورهای جست و جوی گوگل
  • تبدیل سرنخ‌ها و یا همان لید به مشتری
  • و….

استراتژی بازاریابی محتوا برای جذب مشتری عالی است

به صورت کلی 3 دلیلی کلیدی و مفید برای تمامی کسب و کارها برای استفاده از بازاریابی محوایی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • افزایش فروش
  • صرفه جویی در هزینه‌ها
  • مشتریانی که وفاداری بیشتری دارند

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن