آی تی مهر

 آی تی مهر ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ

دریافت راهنمایی و مشاوره : 09122188158

سئوی کلاه سیاه ، کلاه سفید و کلاه خاکستری

سئوی کلاه سیاه ، کلاه سفید و کلاه خاکستری

سئوی کلاه سیاه ، کلاه سفید و کلاه خاکستری همواره اولین موضوعی است که برای یک سایت از هنگام طراحی سایت مورد توجه است. زیرا بالا بردن رتبه‌ی سایت با پیروی از الگوریتم های گوگل بدون شک در بازدید سایت شما و تبلیغ کسب و کارتان و همچنین جذب مشتری بسیار مهم است. و همواره باید محتوای آن بروز رسانی شود.

اما افرادی برای بالا بردن رتبه‌ی سایت خود از روش‌های غیر متعارفی استفاده می‌کنند. البته موتور جستجوی گوگل نیز برای شناسایی این سایت ها و حذفشان خود را به روز کرده است. موتور جستجوی گوگل بسیار با هوش و قدرتمند است و روز به روز نقص‌های خود را کمتر می‌کند. البته تمام سایت ها از سئوی کلاه سیاه استفاده نمی‌کنند. و با الگوریتم های‌ گوگل و ابزار های مربوط به سئوی سایت آن را به سرعت در گوگل به رتبه‌ی اول می‌رسانند. که به آن سئوی کلاه سفید می‌گویند. در ادامه به بررسی بیشتر این مفاهیم در آی تی مهر می‌پردازیم.

در دنیای سئو، به مفهوم‌هایی مانند کلاه‌های سیاه، سفید و خاکستری اشاره می‌شود که به تکنیک‌ها و روش‌های مختلف استفاده شده در بهینه‌سازی موتورهای جستجو اشاره دارند. این مقاله به بررسی تفاوت‌ها و تأثیرات هر یک از این روش‌ها می‌پردازد.

سئو کلاه سیاه 3

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه مانند سئوی کلاه سفید یک هدف را دنبال می‌کند. بالا بردن رتبه‌ی سایت، اما از چه راهی؟ معمولا سئوی کلاه سیاه بجای مجاب کردن موتور جستجوی گوگل برای اینکه سایت گزینه‌ی خوبی برای مخاطب است. بیشتر روی سوء استفاده از ضغف های الگوریتم گوگل متمرکز شده و در پی افزایش رتبه الکسای سایت خود می باشند. البته سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید شاید نمره معلومی‌ نداشته باشد. اما اعمالی مانند بهینه سازی بیش از حد که عملا برای مخاطب هیچ مطلبی ندارد. و صرفا استفاده‌ی بیش از حد از شناسه های مربوط به الگوریتم است.

اقدام دیگر لینک سازی کاذب است که با ساختن لینک های دیگر سعی می‌شود اعتبار سایت را بالاتر ببرد. حال آن که چنین راهی اصلا وجود ندارد. گاهی نیز سایت ها برای بالا بردن خود رتبه‌ی سایت های دیگر را پایین می‌آورند و در مواردی نیز خود صفحه‌ی گوگل را اسپم می‌نمایند. به هر سئوی کلاه سیاه هدف اصلی که جذب مخاطب و مشتری است. یا تبلیغ کسب و کار را کاملا کنار گذاشته تا تنها مدتی رتبه‌ی خود را بالا ببرد. و سکوی پرواز را به سکویی برای سقوط تبدیل خواهد کرد.

سئوی کلاه سفید

سئوی کلاه سفید نقطه ی مقابل سئوی کلاه سیاه می‌باشد. یعنی سایتی که از آن استفاده می‌کند. کاملا مخاطب محور و مشتری محور است. مطالب و سایت خود را به موقع به روز می‌کند و از ابزارهای مربوط به سئوی سایت برای موتور های جستجو به درستی استفاده می‌کنند. این سایت ها بیشتر بر پایه‌ی مشتری محوری ساخته می‌شود. و تلاش خود را روی ایجاد مطالب مفید برای مخاطبان خود معطوف می‌نمایند. زیرا اگر مخاطب بپسندد موتور جستجو هم می‌پسندد. به همین دلیل سئوی کلاه سفید خود را محدود به الگوریتم ها نخواهد کرد. و از ان ها برای شناخته شدن درست خود به مخاطبان جدید استفاده می‌کند.

سئوی کلاه خاکستری

سئوی کلاه خاکستری در واقع حد وسط سئوی کلاه سفید و سیاه نیست. بیشتر برای این به این اسم شناخته می‌شود که اگر از آن به طوری استفاده کنید. که موتور جستجو متوجه آن نشود میتواند برای سایت مفید باشد ولی اگر طرز استفاده از آن را درست بلد نباشید. می‌تواند باعث افت شدید رتبه‌ی سایت شما شود.

اقداماتی که بعنوان سئوی کلاه خاکستری شناخته می‌شود. شامل: خرید لینک از سایت های دیگر، استفاده از لینک سایت هایی که رتبه‌ی پایین‌تری دارند ولی مطالبشان مرتبط با سایت شماست. یا ساخت اکانت های شبکه ی اجتماعی کاذب که باعث بالا رفتن رتبه‌ی گوگل می‌شود. ولی اگر موتور جستجو آن را شناسایی کند رتبه‌ی سایت به سرعت افت کرده یا حتی کامل حذف می‌شود.

چرا سئوی کلاه سیاه را به افراد آموزش می‌دهند؟

آموزش نکات سئوی سیاه به افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند. باعث می‌شود که بتوان سئوی سایت ها را بهتر انجام داد و سئوی اصولی تری را برای سایت ها به کار برد. اما آموزش سئوی سیاه در مواردی نیز با هدف شکستن پای دیگران برای جلوتر ماندن خود استفاده می‌کنند و این اتفاق ناگزیر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر هاست خوب بر سایت

سئو کلاه سیاه

۱. رعایت دستورالعمل‌های موتورهای جستجو

مطمئن شوید که تمامی روش‌ها و تکنیک‌های استفاده شده در بهینه‌سازی وب‌سایت شما، با دستورالعمل‌های موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، مطابقت داشته باشند.

۲. تولید محتوای ارزشمند و اصیل

تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند که به نیازهای کاربران پاسخ دهد، می‌تواند به جلوگیری از استفاده از سئوی کلاه سیاه و خاکستری کمک کند.

۳. ساختاردهی وب‌سایت بهینه

ساختاردهی مناسب وب‌سایت شما با استفاده از برچسب‌های HTML صحیح، طراحی سایت ریسپانسیو و ایجاد ناوبری مناسب، می‌تواند به بهبود رتبه سئوی وب‌سایت کمک کند.

۴. مانیتور کردن لینک‌های وب‌سایت

پیگیری و مانیتور کردن بک‌لینک‌ها و لینک‌های خارجی وب‌سایت شما، می‌تواند از استفاده از بک‌لینک‌های نامناسب و مضر جلوگیری کند.

۵. پیگیری تحلیل‌ها و آمارها

با پیگیری و تحلیل آمارها و ترافیک وب‌سایت خود از طریق ابزارهای مانیتورینگ مانند Google Analytics، می‌توانید هرگونه نشانه‌هایی از استفاده از روش‌های سئوی ناپسند را شناسایی کرده و بر آنها واکنش نشان دهید.

۶. ارتباط با منابع معتبر

برقراری ارتباط با وب‌سایت‌ها و منابع معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما، می‌تواند به جلوگیری از استفاده از روش‌های کلاه سیاه و خاکستری کمک کند و به بهبود اعتبار وب‌سایت شما کمک کند.

نتیجه‌گیری

استفاده از روش‌های سئوی کلاه سفید توصیه می‌شود زیرا علاوه بر بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت، اعتبار و امنیت آن نیز حفظ می‌شود. همچنین، در صورت تمایل به استفاده از روش‌های کلاه سیاه یا خاکستری، لازم است خطرات آنها را به‌درستی در نظر گرفته و اقدامات لازم برای پیشگیری از پنالتی و افت رتبه را انجام داد.

مطالعه بیشتر: روش های بهینه سازی تصاویر

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن