آی تی مهر

 آی تی مهر ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ

دریافت راهنمایی و مشاوره : 09122188158

طراحی شبکه اجتماعی

طراحی شبکه اجتماعی

طراحی شبکه اجتماعی؛ امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که تکنولوژی به خود دیده است طراحی سایت نیز پیشرفت‌های مخصوصی داشته است. یکی از پربیننده‌ترین و پرطرف‌دارترین سایت‌ها، سایت‌های شبکه اجتماعی هستند.

این سایت‌ها بعد از موتورهای جست و جو به پراستفاده‌ترین خدمات اینترنت تبدیل شده است. طراحی سایت ارزان برای شبکه‌های اجتماعی دارای هدف خاصی هستند و آن هم ایجاد ارتباط میان افراد و به اشتراک گذاری محتواهای مختلف با کاربران مختلف است.

اولین شبکه اجتماعی که در ایران طراحی شده است می‌توان به اورکات اشاره کرد. اما تا گذشت زمان این سایت دیگر جذابیت اولیه خود را از دست داده است؛ به زبان ساده‌تر دیگر عمرش تمام شده است. آی تی مهر طراحی شبکه اجتماعی را با بالاترین کیفیت توسط کارشناسان خبره در این راه انجام می‌دهد.

ویژگی‌هایی که طراحی سایت شبکه اجتماعی دارند

هنگام طراحی سایت برای آن که بتوان الگوریتم‌های سئو گوگل را دریافت کنید باید ویژگی‌های زیر را در سایت خود قرار دهید تا بتوانید رتبه بالاتری به دست آورید.

به‌عنوان‌مثال شما با لینک سازی مختلف در سایت خود بدون شک رتبه بالاتر، اعتماد بیشتر و.. را به دست خواهید آورد. ویژگی‌های پایه شبکه اجتماعی به شرح زیر می‌باشند:

  • سرعت بالا در بارگذاری اطلاعات
  • پنل مدیریتی قدرتمند
  • کدهای بهینه شده برای سایت
  • طراحی ظاهری اختصاصی‌تر
  • آماده سازی سایت برای ایجاد یک جایگاه مخصوص در گوگل و الگوریتم‌های سئو گوگل
  • امکان ایجاد مدیریت مختلف در بخش‌های مختلف سایت
  • کد نویسی‌های پلاگین اختصاص
  • امکان ایجاد چت‌های خصوصی
  • امکان ایجاد و ارسال وب کم در شبکه اجتماعی
  • امکان ارسال پیام‌های صوتی
  • و… که آی تی مهر تمامی این ویژگی‌ها را با توجه به خواسته شما در سایت شما طراحی خواهد کرد

بیشتر بخوانید: طراحی سایت املاک

نکاتی که در طراحی سایت شبکه‌های اجتماعی باید به آنها توجه داشته باشید

برای آن که بتوان طراحی سایت بهتری داشته باشید و به موفقیت بالایی دست پیدا کنید نکات زیر را بدون شک نیاز خواهید داشت:

تعیین هدف

بهتر است در مرحله اول از خود این سؤال را کنید که هدف شما از طراحی سایت شبکه اجتماعی چه چیزی است؟ آیا هدف شما برای این کار کسب درآمد است و یا تنها به دنبال شهرت در شبکه‌های اجتماعی هستید؟ این سؤال می‌تواند به شما بهترین مسیر را در این راه نشان دهد.

تعیین چشم انداز

بهتر است قبل از آن که به سراغ طراحی سایت بروید میزان بازدید و رتبه الکسا خود را تعیین کنید. متأسفانه با توجه به تحقیقات آی تی مهر امروزه افراد کمی هستند که به این موضوع اهمیت می‌دهند. اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که افقی که شما برای طراحی سایت خود در نظر می‌گیرید پیش زمینه‌ای برای ایجاد موفقیت خواهد بود. بدون شک نمی‌توان شبکه اجتماعی که دارای میلیون‌ها کاربر روزانه است را با یک شبکه اجتماعی که تنها صد کاربر دارد مقایسه کرد.

برنامه خود را بنویسید

برای موفقیت در این راه بهتر است به سراغ قلم بروید. هر چیزی که از شبکه اجتماعی که قصد طراحی آن را دارید بر روی کاغذ بنویسید. به‌عنوان‌مثال راه‌های جذب منبع مالی، روش‌های تبلیغ، جامعه مخاطبین، جایگاهی که برای شبکه اجتماعی خود تصور کرده‌اید را با جزئیات یادداشت کنید. در مسیر حرکت خود ممکن است با تغییراتی مواجه شوید؛ اما با داشتن برنامه و چشم‌انداز شما رشد شما تضمین شده خواهد بود.

به فکر منابع مالی باشید

ممکن است در روزهای اول طراحی سایت هزینه‌های زیادی برای نگهداری آن نداشته باشید اما با مرور زمان نیازمند به سرورهای قدرتمند بیشتری خواهید بود. در نتیجه شما باید به فکر این موضوع باشید.

قوانین را مشخص کنید

قوانینی که صاحب شبکه اجتماعی آن را انتخاب می‌کند در حقیقت نقش قانون اساسی را دارند. در صورتی که قانون‌هایی که شما در نظر دارید ناقص باشند و یا مدام مجبور به تغییر آن‌ها باشید در تمامی ارگان شبکه هرج و مرج ایجاد خواهد شد. در نتیجه بهتر است قوانینی را بنویسید که مدت‌ها آن را تغییر ندهید. البته بهتر است به هیچ عنوان قوانین را تغییر ندهید؛ زیرا قوانین هر چه کمتر تغییرات داشته باشند کاربران بهتر آن را می‌پذیرند.

استفاده از هاست قوی

در هنگام طراحی سایت به این نکته توجه کنید هاست‌های رایگان و یا هاست‌هایی که قیمت ارزانی دارند به هیچ عنوان رشد شما را به دنبال ندارند. البته این سخت به این معنا نیست که هر هاست گرانی کیفیت بالایی به شما می‌دهد. آی تی مهر بهترین هاست را برای شما انتخاب می‌کند تا رشد سریع‌تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت پزشکی

چه فاکتورهای در طراحی سایت شبکه اجتماعی می‌بایست لحاظ شود؟

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم شبکه اجتماعی از دیگر سایت‌ها به دلیل امکاناتی که در دسترس کاربران خود قرار می‌دهند مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند. در هنگام طراحی سایت علاوه بر آن که به سئو سایت خود توجه داشته باشید بهتر است قابلیت‌های مانند اشتراک متن، پروفایل سازی، تصویر، ویدئو و.. را برای سایت خود در نظر داشته باشید. حال ممکن است برای شما این سؤال به وجود آید که در طراحی سایت چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

طراحی سایت شبکه اجتماعی و اشتراک فایل

در سایت‌های شبکه اجتماعی قابلیت‌هایی مانند به اشتراک گذاری فایل صوتی، تصویری، گرافیکی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. بهتر است قابلیت‌هایی نظیر قرار دادن آپلود فایل را در هنگام طراحی بر روی سایت خود در نظر داشته باشید.

طراحی سایت شبکه اجتماعی و سئو

در صورتی که بعد از راه اندازی سایت شما بازدید کننده‌ای نداشته باشد بدون شک تلاش‌های شما هدر خواهند رفت. در نتیجه یکی از مهم‌ترین مراحلی که در هنگام طراحی سایت با آن روبه‌رو خواهید بود سئو سایت و بهینه سازی سایت خواهد بود. این امر به شما در کسب رتبه بالاتر در موتورهای جست و جوی گوگل کمک خواهد کرد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی برای این شبکه‌ها به این صورت است که شما باید جلب توجه کنید و ترافیک سایت خود را با استفاده از سایت‌های شبکه اجتماعی به سمت خود جذب کنید. یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید سایت خود را تبلیغ کنید استفاده از دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

مزیت شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی

برای آن که بعد از طراحی سایت به موفقیت برسید باید وقت صرف کنید و زمانی را برای این کار اختصاص دهید! طراحی سایت ارزان برای شبکه‌های اجتماعی دارای مزیت‌های زیادی است که عبارت‌اند از:

  • وجود داشتن تمامی اقشار جامعه در شبکه اجتماعی
  • محبوبیت شما باعث گرفتن رتبه بالاتر در الگوریتمهای سئو گوگل خواهد شد و موتور جست و جو شما ترافیک بیشتری را به سمت شما می‌فرستد
  • شما با اشتراک گذاشتن یک فایل صوتی، تصویری و یا تولید محتوای مناسب سئو و جذاب براساس استراتژی محتوا به راحتی می‌توانید چندین هزار کاربر را به سمت خود جذب کنید.
  • شما برای آن که بتوانید به تمامی نیازهای کاربران پاسخ دهید به راحتی می‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن