آی تی مهر

 آی تی مهر ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ

دریافت راهنمایی و مشاوره : 09122188158

طراحی سایت مشابه اسنپ

طراحی سایت مشابه اسنپ

طراحی سایت مشابه اسنپ؛ یکی از استارت آپ‌های فوق العاده موفق چند سال اخیر، تاکسی اینترنتی اسنپ است.

بعید می‌دانیم کسی باشد که تا به حال نام اسنپ را نشنیده و در مواقع ضروری از خدمات گسترده آن استفاده نکرده باشد! اسنپ نام اولین و در حال حاضر بزرگترین شرکت تاکسیرانی آنلاین کشور است.

این شرکت مبتکر و پیشرو که از سال ۱۳۹۳ تاکنون به طور جدی در حال فعالیت است.

طی این سال‌ها خدمات خود را گسترش داده و امروزه با امکانات اسنپ خودرو، اسنپ بایک (موتور)، پیک موتوری، اسنپ اکو، اسنپ فود، اسنپ اکسپرس، بلیط پرواز داخلی و خارجی، رزرو اقامتگاه و هتل، بلیط اتوبوس، اسباب کشی منزل، اسنپ تیکت و حتی خدمات درمانی و دکتر در خدمت کاربران است.

تا پیش از اینکه سایت و اپلیکیشن اسنپ روی کار بیاید، افراد برای جابجایی و کرایه وسیله نقلیه باید به آژانس نزدیک محل کار یا خانه خود زنگ می‌زدند، حسابی معطل می‌شدند، هزینه زیادی را صرف می‌کردند و حتی برای رسیدن به مقصد نیز با مشکلاتی روبرو بودند..

اسنپ همه این مشکلات را با ارائه آپشن‌های بی نظیر اینترنتی برطرف کرد.

در حال حاضر اگر در هر کجای ایران و هر نقطه از شهر خود باشید، تنها با یک تلفن متصل به اینترنت می‌توانید وارد وبسایت یا اپلیکیشن اسنپ شوید، مبدا و مقصد خود را واضح روی نقشه مشخص کنید، با درخواست هر کدام از آیتم‌های سفر سریع‌ترین راننده را پیدا کرده و با اطلاع از هزینه، سفر خود را آغاز کنید؛ در این سرویس به راحتی می‌توانید از ایمنی سفر خود اطمینان کسب کنید؛ در صورت تمایل کاملا اینترنتی و سریع عضو رانندگان اسنپ شوید و از همه امکانات بهره ببرید.

این موارد جدای از اینکه مزایای اسنپ باشند، راهنمای خوبی برای شناخت نیاز کاربر و ویژگی‌های طراحی سایت اینترنتی پرطرفدار است.

بسیاری افراد که به دنبال ایجاد استارت آپ‌های موفق به خصوص در حوزه تاکسی آنلاین هستند، درخواست طراحی سایتی مشابه اسنپ را دارند.

در واقع اسنپ یکی از بهترین الگوهای موجود برای راه اندازی کسب و کار موفق اینترنتی است.

در این مقاله از آی تی مهر قصد داریم به تفصیل به بررسی آیتم‌ها و مشخصه‌هایی که اسنپ را به یکی از پربازدیدترین و خفن‌ترین سایت‌های امروز تبدیل کرده بپردازیم و بگوییم برای طراحی یک سایت موفق مشابه اسنپ چه باید کرد؟؛ با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

طراحی سایت مشابه اسنپ

طراحی سایت مشابه اسنپ

برای طراحی سایت مشابه اسنپ یکسری اصول و قواعد کلی طراحی سایت زبان‌های برنامه نویسی و.. که ساختار کلی صفحه را تشکیل می‌دهند و سئو سایت که سایت‌ را با الگوریتم های سئو گوگل بهینه سازی می‌کند ثابت هستند؛ این موارد پایه‌ای بوده و در انواع وبسایت‌ها مشترک هستند؛ در اینجا کاری با این بخش‌ها نداریم.

(اگر نمی‌دانید سئو سایت چیست: سئو سایت مجموعه اقداماتی از جمله لینکسازی اصولی، بهینه سازی محتوا، بهینه سازی آن پیج، بهینه سازی تکنیکال و… است که سایت را به صفحه اول گوگل ارتقا داده و بستر بازدید و فروش بیشتر آن را فراهم می‌کند.)

اما بخش دیگر اقدامات و آیتم‌ها، نکات مهم تبدیل یک سایت به صفحه‌ای کاربر پسند هستند.

ما در اینجا قصد داریم به ویژگی‌هایی بپردازیم که اسنپ را به سایت پرطرفدار امروز تبدیل کرده است.

اگر این آیتم‌ها را بشناسیم و در طراحی سایت خود از آن‌ها بهره ببریم، می‌توانیم سایتی مشابه اسنپ راه اندازی کرده و مسیر پیشرفت کسب و کار خود را هموارتر کنیم. اما این آیتم‌ها چه هستند؟

• چیدمان ساده و گرافیک جذاب

اولین آیتمی که در همه سایت‌های موفق از جمله اسنپ به چشم می‌خورد و مخاطب را جذب می‌کند، نظم، سادگی چیدمان و دسترسی آسان به بخش‌های مختلف سایت است.

در طراحی سایت به گرافیک صفحه، دسته بندی مشخص و دسترسی راحت کاربران توجه داشته باشید.

• طراحی مگامنو

مگامنو، منو یا فهرستی است که تمامی بخش‌های مختلف سایت را به همراه زیرمجموعه‌ها در بر می‌گیرد و امکان دسترسی سریع و پیدا کردن راحت‌تر بخش مورد نظر را به کار می‌دهد.

با طراحی این مجموعه می‌توانید تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی شبیه دیجی کالا

• بلاگ؛ تولید محتوای ارزشمند

تولید محتوای متناسب با سئو و استراتژی محتوا در سایت از مواردی ست که هم تجربه کاربر در هنگام جستجو را بهبود می‌بخشد و هم در بالا بردن نمره سئو سایت تاثیر به سزایی دارد.

بخش بلاگ‌ سایت اسنپ تقریبا تمامی آیتم‌های مربوطه و پرطرفدار در حوزه تاکسی اینترنتی و حمل و نقل را پوشش می‌دهد.

این بخش شامل چند حوزه اخبار (شامل خبرهای روز کشور در حوزه تاکسیرانی، خبر امکانات جدید اسنپ و…)، مقالات آموزشی (در مورد نصب اپلیکیشن، شیوه‌های پرداخت هزینه سفر، ایمنی در سفر، راهنمای سفر افراد زیر ۱۸ سال با اسنپ، ارتباط با تیم اسنپ در مواقع ضروری و…) و بخش‌هایی با عنوان مسئولیت اجتماعی (در مورد اقدامات مثبت اسنپ) است.

• امکانات درخواست سفر در سایت اسنپ

مهمترین امکانات سایت مربوط به بخش درخواست سفر است.

۱. امکان جستجوی مبدا و مقصد؛ یافتن راحت مقصد از جمله امکانات اسنپ است.

۲. یافتن نزدیکترین رانندگان؛ این آیتم در طراحی سایت تاکسیرانی سبب رفع نیاز سریع و حفظ مشتریان می‌شود.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شبیه جاباما

۳. مشخص کردن هزینه سفر برای راننده و مسافر؛ در اسنپ افراد می‌توانند به سادگی پیش از سفر از هزینه مطلع شده و با دانستن این موضوع درخواست سفر را انجام داده یا در نقش راننده آن را بپذیرند. این از وجوه تمایز دهنده اسنپ است.

۴. نمایش آنلاین موقعیت خودرو؛ اگر تا به حال درخواست اسنپ داده باشید، حتما از این قابلیت و تاثیر فوق العاده‌اش در جلب اعتماد و رضایت کاربر مطلع هستید. برای ایجاد تجربه کاربری بهتر سایت می‌توانید این آیتم را در سیستم خود قرار داده و از زمان درخواست تاکسی و پذیرش آن توسط راننده تا رسیدن به مقصد، موقعیت مکانی آنلاین خودرو را نمایش دهید.(گرافیک جذاب در این آیتم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.)

۵. طرق مختلف پرداخت هزینه سفر؛ نحوه پرداخت هزینه تاکسی اینترنتی معمولا به چند شیوه نقدی، اینترنتی و استفاده از کیف پول یا اعتبار ذخیره شده در برنامه است. برای امکان پرداخت آنلاین نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده و با طراحی آیتم پرداخت آنلاین و استفاده از کیف پول برنامه، امکان پرداخت راحت‌تر هزینه تاکسی را فراهم کنید.

۶. ثبت نام اینترنتی و راحت رانندگان؛ از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد اسنپ با سایر سایت‌های تاکسی اینترنتی، امکان ثبت نام اینترنتی رانندگان است. بسیاری رانندگان فرصت و حوصله طی کردن مراحل اداری زمان‌بر و رفت و آمد در سازمان‌ها را ندارند.

با قابلیت ثبت نام آنلاین به تازگی افراد می‌توانند به صورت اینترنتی مراحل ثبت نام راننده در سایت را طی کرده و با ارائه مجازی مدارک، شروع به کار کنند. این آیتم باعث گسترش کسب و کار اینترنتی شما شده و خدمات بیشتری را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله از آی تی مهر سعی کردیم به طور کامل و کاربردی به مهمترین آیتم‌های وبسایت پرطرفدار اسنپ بپردازیم.

با طراحی سایت و بکارگیری این آیتم‌ها در صفحه خود می‌توانید کسب و کار پردرآمد اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

توجه داشته باشید که برخی افراد با عنوان طراحی سایت ارزان شبیه سایت اسنپ ممکن است شما را فریب دهند و باعث هدر رفت هزینه و اتلاف وقت شما شوند.

کار طراحی سایت و سئو سایت خود را به افرادی مجرب و متخصص در این حوزه بسپارید و با صرف هزینه‌ای مناسب برای آینده کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن