آی تی مهر

 آی تی مهر ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ

دریافت راهنمایی و مشاوره : 09122188158

تعریف بازاریابی درونگرا

تعریف بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing

امروزه با توجه به بازار داغ بازاریابی‌های کسب و کار باید برای ورود به این عرصه با اصطلاحات ان‌ها نیز آشنایی کافی پیدا کرد. بازاریابی درونگرا یکی از اصطلاحاتی است که در بازار‌یابی‌های صنف‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

عناوین دیگری که از آن‌ها به عنوان بازاریابی درونگرا یاد می‌شود شامل بازاریابی جاذبه‌ای و بازاریابی ربایشی هستند.

برای این که با این اصطلاحات و نحوه ی عملکلرد آن‌ها آشنا شوید با آی تی مهر همراه باشید.

بازاریابی درونگرا، یا جاذبه‌ای یا به عبارت دیگر ربایشی نوعی از بازاریابی طلقی می شود که به جای این که بر روی توجه مشتری تلاش کند به طور طبیعی باعث جذب مشتری به سمت خریدار می شود.

بازاریابی درونگرا

یعنی همان‌طور که از اسمش پیداست در بازار‌یابی ربایشی به جای این که صاحبان کسب و کار به دنبال جذب مشتری باشند با استفاده از سیاست‌های کارآمدی که این نوع بازاریابی که در اختیارشان قرار می‌دهد نظر مشتری را به صورت خود به خودی به محصولاتشان جذب می‌کنند تا خود مشتری به سراغ آن‌ها بیاید.

معمولا بازاریابی‌های ربایشی با پست های وبلاگی، پادکست‌ها، خبرنامه‌های ایمیلی، پست‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله ویدیو‌های موجود در اینستاگرام و تلگرام به عنوان عامل جذب‌کننده ی مشتری محسوب می‌شوند.

با استفاده از طراحی سایت و لینک‌سازی و ایجاد پیوند میان آن‌چه که مورد نیاز مشتری است نیز به گونه‌ای می توان از بازاریابی درونگرا استفاده کرد.

 

بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا

در مقابل بازاریابی درونگرا یا ربایشی نوع دیگری از بازاریابی نیز وجود دارد که بازاریابی برونگرا نامیده می‌شود از روش های آن برای جذب مخاطب می توان به تبلیغات تلویزیونی، ایمیل‌های تبلیغاتی و تماس‌های سرد را نام برد.

معمولا بازاریابی ربایشی دلخواه مصرف‌کننده است و خود مشتری به دنبال آن است. اما در سایر انواع بازاریابی مخاطب به دنبال آن‌چه که مورد دلخواه خودش است نمی‌باشد و به همان تبلیغات آشکاری که پیش رویش قرار میگیرد بسنده می‌کند.

از این رو به بازاریایی درونگرا یا ربایشی، بازاریابی اجازه‌ای نیز می گویند.

یکـی از روشـهای خـوب و سریع برای طراحی سایت

معمولا بازاریابی‌های ربایشی مورد قبول مخاطب هستند زیرا چیزی است که خود مخاطب به دنبال آن است اما بازاریابی‌های برونگرا به عنوان مزاحم و اسپم برای مخاطب شناخته می شوند.

به همین دلیل مردم به روش‌های بازاریابی برونگرا توجهی نمی‌کنند و حتی هنگام پخش آگهی‌های بازرگانی کانال تلویزیون را عوض می‌کنند همچنین ایمیل‌های تبلیغاتی و تماس‌های سرد نیز مسدود می‌شوند و پیام‌ها نیز بدون خواندن حذف می‌شوند.

از این رو کسب و کار‌هایی که امروزه از روش‌های بازاریابی برونگرا استفاده می‌کنند نتیجه‌ای دریافت نخواهند کرد و این تبلیغات هیچ سود و کارآمدی برای آن‌ها نخواهد داشت.

از طرفی بازاریابی‌های ربایشی یا درونگرا به راحتی در ضمیر ناخودآگاه افراد نفوذ می‌کنند و در قدرت انتخاب آن‌ها تاثیر می‌گذارند.

برای مثال در این نوع بازاریابی مشتری پست یا ویدیویی را در صفحه‌ی اینستاگرامی شما می‌بیند و جذب آن می‌شود از طرفی برای تهیه‌ی آن چه که مد نظر اوست به سایت شما مراجعه می‌کند پس در این روش مشتری خودش به دنبال شما خواهد بود.

برای اینکه نتیجه‌ی مناسبی از بازاریابی درونگرا بگیرید بهتر است بر روی سئو سایت خود کار کنید و لینک‌سازی و پیوند‌های موجود در صفحه‌ی خود را افزایش دهید.

 یکی از روش‌های خوب و سریع برای طراحی سایت ارزان

یکی از روش‌های خوب و سریع برای طراحی سایت ارزان فروشگاهی استفاده از خدمات طراحی سایت ای تی مهر می‌باشد.

زیرا در مدت زمان کمتر سایت فروشگاهی شما را بر اساس الگوریتم‌های سئوی گوگل طراحی کرده و تحویل خواهند داد.

شما می‌توانید با رونق سایت فروشگاهی خود علاوه بر فروش حضوری فروش آنلاین نیز داشته باشید و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

همچنین بازاریابی ربایشی یا درونگرا تنها منحصر به یک روش خاص نمی‌شود بلکه برای دستیابی به آن از روش‌های مختلف و متنوعی می توان استفاده کرد.

اثر بخشی هر کدام از روش‌ها نیز با همدیگر متفاوت خواهد بود برای مثال برخی روش‌ها به دنبال تولید محتوا می‌باشند و برخی نیز به دنبال بهینه سازی سایت کسب و کار تا مشتری بتواند راحت‌تر به سایت دسترسی داشته باشد.

شبکه های اجتماعی یکی از روشــهـای بازاریــابــی

 شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های بازاریابی

شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های بازاریابی ربایشی است که از طریق آن می‌توان با ارائه‌ی محتوای مفید علاوه بر جذب مشتری، روابط موجود را مشتریان قبلی نیز قوی‌تر کرد.

مطالعه بیش‌تر: معرفی الگوریتم رقص گوگل

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی از طریق افزایش آگاهی مخاطبان آن ها را به سمت انچه که در محتوای وبلاگ موجود است جذب می‌کند همچنین یکی از روش‌هایی است که به دیده شدن بهتر سایت شما نیز کمک خواهد کرد.

سئوی سایت

سئو سایت روش دیگری برای افزایش جذب مشتری است. سئو بدین صورت عمل می‌کند که سبب بهینه سازی بیشتر محتوا با استاندارد‌های الگوریتم های سئو گوگل می‌شود.

در صورتی که سایت شما با استاندارد های گفته شده مطابقتی نداشته باشد بازاریابی ربایشی تاثیری بر کسب و کارتان نخواهد داشت بنابراین قدم اول افزایش اعتبار سایت کسب و کارتان است.

نتیجه‌گیری

بازاریایی درونگرا نوعی جاذبه‌ی ربایشی است که بر ضمیر ناخودآگاه مشتری تاثیر می‌گذارد و مشتری را به سمت کسب و کار شما جذب می‌کند.

همان طور که گفتیم بازار‌یابی ربایشی روش‌های مختلفی دارد که با استفاده از آن‌ها می توان کسب و کار خود را رونق بخشید.

به این نکته نیز باید توجه داشت که در صورتی که بازاریابی درونگرا و برونگرا را با هم ترکیب کنید می توانید بازده استراتژی کسب و کارتان را چندین برابر کنید و عملکرد بالایی از آن را دریافت کنید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای هر کسب و کاری می توان از بازاریابی درونگرا استفاده کرد.

اما با توجه به نوع کسب و کار  باید روش‌های مناسب تولید محتوا را در نظر گرفت زیرا هر کدام از روش‌های تولید محتوا برای همه‌ی صنف‌های فروش مناسب نیستند و هر کدام به یک روش خاصی می توانند نظر مشتری را به خود جلب کنند.

بازاریابی درونگرا علاوه بر کمک به رونق کسب و کار نوعی پیوند ارتباطی میان مشتری و خریدار ایجاد می‌کند که همین پیوند سبب ماندگاری مشتری و دائمی بودن آن می‌شود.

بر اساس آنچه که در سایت ای تی مهر گفته شد شما با استفاده از رعایت نکات گفته شده می توانید کسب و کار خود را به خوبی رونق دهید مشتریان دایمی بیشتری جذب کنید و رابطه‌ی بلند مدتی با آن‌ها داشته باشید از طرفی برند کسب و کارتان نیز به خوبی شناخته خواهد شد و کارتان رونق زیادی خواهد داشت.

مطالعه بیش‌تر: بازاریابی محتوا و دلایل اهمیت آن

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن