آی تی مهر

 آی تی مهر ارائه دهنده بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ

دریافت راهنمایی و مشاوره : 09122188158
راهکار افزایش فروش سایت

ارائه راهکار افزایش فروش سایت

یکی از اولین دغدغه‌هایی که تمامی صاحبان کسب و کار و فروشگاه‌های آنلاین نوپا و قدیمی با آن سروکار دارند افزایش فروش سایت می‌باشد. امروزه در زمینه کسب و کارهای آنلاین توصیه‌ها و نکات مختلفی بیان شده است؛ اما این نکات اغلب دارای جنبه عمومی هستند. در ادامه با آی تی مهر شما را با برخی از اصلی‌ترین نکات کلیدی و بنیادی طراحی سایت و راهکار افزایش فروش سایت بیشتر آشنا خواهیم کرد.

در دنیای رقابتی کنونی، افزایش فروش یکی از چالش‌های اساسی تجارت آنلاین است. استفاده از راهکارها و استراتژی‌های مناسب می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا در مقابل رقبا برجستگی یابند و به سرعت درآمد خود را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی راهکارها و استراتژی‌های افزایش فروش آنلاین می‌پردازیم.

ارائه راهکار افزایش فروش سایت یکی از موضوعات مهم در دنیای امروز است. این اهمیت از افزایش فروشگاه های اینترنتی نشات می گیرد. با توجه به این که در سال های اخیر طراحی فروشگاه های اینترنتی به عنوان یکی از راه های کسب درآمد شناخته می شود، صاحبان این مشاغل به دنبال افزایش فروش خود با استفاده از روش های مختلف هستند. اما این موضوع به یکی از موضوعات تخصصی تبدیل شده است. از همین رو لازم است به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

حتما شما هم در اطراف خود کسانی را دیده اید که فروشگاه های اینترنتی خود را راه اندازی کرده و محصولات فراوانی را در آن ارائه می کنند. اما بعضا شاهد این موضوع هستیم که فروش خوبی ندارند. در چنین مواقعی است که می توان به اهمیت ارائه راهکار افزایش فروش سایت پی برد. این راهکار ها به عنوان یک نقشه راه می توانند بسیار کمک کننده باشند. بنابراین در ادامه به بررسی این راهکار ها خواهیم پرداخت.

چگونگی ارائه راهکار افزایش فروش سایت

حال که با اهمیت ارائه راهکار افزایش فروش سایت آشنا شدیم، لازم است به بررسی راهکار ها بپردازیم. البته تعداد راهکار ها در این زمینه بسیار زیاد است، اما ما به برخی از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

افزایش سئو سایت: در رابطه با ارائه راهکار افزایش فروش سایت، اولین موضوع بهبود سئو سایت می باشد. همان طور که می دانید روزانه میلیون ها سرچ از طریق گوگل انجام می گیرد. بنابراین قرار گرفتن سایت شما در ابتدای سرچ گوگل می تواند شانس شما را برای بیشتر دیده شدن، افزایش دهد.

سهولت در خرید: سعی کنید فرآیند خرید را به ساده ترین شکل ممکن در نظر بگیرید. معمولا افراد ترجیح می دهند از فروشگاه هایی خرید کنند که سفارش آن ها بدون ثبت نام باشد. بنابراین، یکی از مواردی که در ارائه راهکار افزایش فروش سایت می توان به آن اشاره کرد، سهولت در خرید است.

راهکارهای افزایش فروش سایت

معرفی محصول به طور کامل

حتما اطلاعات کاملی در رابطه با محصول ارائه دهید. هنگامی که فردی وارد سایت شما می شود انتظار دارد که تمام ویژگی های محصول را بداند تا با خیالی آسوده خرید کند. هنگامی که این اطلاعات ناقص باشد، کاربر ترجیح می دهد که از سایت دیگری که ضریب اطمینان بیشتری دارد خرید کند.

قابلیت جستجو محصولات

در ادامه ارائه راهکار افزایش فروش سایت یکی از موارد مهم قابلیت جستجو در سایت می باشد. در برخی از سایت ها انواع و اقسام محصولات با ویژگی های مختلف ارائه می شود. جستجوی محصول موردنظر در بین هزاران محصول برای کاربر کاری وقت گیر است. از همین رو، لازم است قابلیت جستجو در سایت وجود داشته باشد. با استفاده از سئو سایت این قابلیت را در سایت خود بهینه سازی کنید. 

بهینه شدن فرآیند پرداخت

معمولا کاربرانی که به صورت اینترنتی خرید خود را انجام می دهند، همواره یک ترس و مقاومت در برابر پرداخت هزینه دارند. حال اگر فرد در طی تکمیل کردن فرآیند خرید خود در قسمت پرداخت با مشکل روبه رو شود، حتما خرید خود را کنسل می کند. در واقع، در ادامه ارائه راهکار افزایش فروش سایت، می توان به پرداخت آسان و بهینه اشاره کرد.

ارائه خدمات ویژه

بهتر است هرازگاهی مشتریان خود را با استفاده از روش های مختلف غافلگیر کنید. برای مثال استفاده از کد های تخفیفی یا ارسال پیام های تبریک در روز تولد مشتری ها می تواند از جمله این کار ها باشد. این موارد باعث می شوند تا مشتریان به شما و فروشگاه اینترنتی شما وفادار مانده و برای خرید دوباره ترغیب شوند.

تبلیغات در اینستاگرام

بحث تبلیغات در رابطه با ارائه راهکار افزایش فروش سایت یکی از راهکار های بسیار موثر است. امروزه اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. به همین دلیل، تبلیغات در این فضا می تواند به بهتر دیده شدن فروشگاه شما کمک کند.

ایجاد مزیت رقابتی

اگر می خواهید فروش سایت خود را افزایش دهید حتما باید برتری های خود نسبت به رقبا را بیان کنید. باید کاربران را از این طریق قانع کنید تا از شما خرید کنند. حتما برتری های محصولات و سایت خود را نسبت به رقبا بیان کنید تا کاربران با اطمینان بیشتر از شما خرید کنند.

مطلب پیشنهادی: بهترین افزونه های امنیت وردپرس

اعتماد کاربران در راهکار افزایش فروش سایت

 چگونه تبلیغات باعث افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی می شود؟

همان طور که در بحث ارائه راهکار افزایش فروش سایت به آن اشاره کردیم تبلیغات یکی از موضوعات مهم در این حوزه است. برای مثال، تبلیغ محتوا محور محصول می تواند بسیار کمک کننده باشد. بهتر است تبلیغات خود را در صفحاتی قرار دهید که محتوای آن صفحه با محصول شما در ارتباط باشد.

روش دیگر تبلیغات ریتارگتینگ محصول است. هنگامی که فردی برای اولین بار وارد فروشگاه اینترنتی شما می شود به احتمال 75 درصد از سایت شما خرید نمی کند. تبلیغات ریتارگتینگ به شما کمک می کند تا تبلیغ شما در سایت های پربازدید نمایش داده شود. به این ترتیب مخاطب دوباره به سایت شما باز خواهدگشت.


تبلیغ در گوگل هم می تواند به عنوان ارائه راهکار افزایش فروش سایت در حوزه تبلیغات باشد. اغلب کاربران از گوگل برای جست و جوی محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محصول شما می تواند بسیار کمک کننده باشد. استفاده از پیامک های تبلیغاتی هم برای مشتریانی که یک بار از شما خرید کرده اند بسیار کاربردی است.

برخی از راهکار افزایش فروش سایت

 ارائه راهکار افزایش فروش سایت و انتخاب بهترین راهکار

با توجه به این که در بحث ارائه راهکار افزایش فروش روش های متعددی وجود دارد، این سوال برای مخاطب به وجود می آید که کدام روش بهتر و مناسب تر است؟ در پاسخ باید گفت: همه ی این روش ها در کنار هم می توانند به نتیجه ی مطلوب برسند. در واقع، به این گونه نیست که شما با استفاده از دو یا سه مورد از این موارد انتظار داشته باشید که فروش روزانه شما صد درصد تغییر داشته باشد.

نکته مهم این است که باید با توجه به نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، مجموعه ای از این موارد را در نظر بگیرید. برای مثال، فرض کنید که فردی بهترین سایت با بهترین امکانات از جمله کیفیت بالای محصول، پرداخت آسان، قیمت مناسب و … را راه اندازی کرده است. اما اگر این فرد در بخش تبلیغات یا در بخش جلب رضایت مشتری ضعیف عمل کند، آیا می تواند به فروش بالا دست یابد؟ بنابراین، مجموعه ای از این موارد می تواند کمک کننده باشد.

مطلب پیشنهادی: 5 راهکار افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
×